Randers Kommune har lanceret en ny tidsbestillingsordning for borgere, der har brug for hjælp på pensionsområdet. Formålet med den nye ordning er at reducere ventetiden for borgere, der har brug for hjælp til at søge folkepension, opstart af bevilget førtidspension, helbredstillæg, personlige tillæg og enkeltydelser.
Tidligere har borgere skulle møde op i Borgerservice og risikere at vente længe på at blive betjent, men med den nye tidsbestillingsordning kan borgere nu booke en tid på Randers Kommunes hjemmeside og planlægge deres besøg.
Birgitte Guldberg, Borgerservicechef i Randers Kommune, udtaler, at formålet med den nye tidsbestillingsordning er at gøre ventetiden så kort som muligt. Tiderne er fordelt jævnt over dagen, og man kan få en tid inden for en uge.
Hvis man ikke er i stand til at bestille tid online, er der hjælp at hente over telefonen. Det er stadig muligt at få hjælp ved personlig henvendelse i Borgerservice, hvis man har akut brug for hjælp.
Borgere, der har brug for hjælp på pensionsområdet, kan nu undgå lange ventetider og få hjælp umiddelbart efter, at de ankommer til Borgerservice.
Den nye tidsbestillingsordning gør det også muligt for medarbejderne i Borgerservice at koncentrere sig om at yde den bedste hjælp til den enkelte borger, da betjeningen bliver mere gnidningsfri med mindre kødannelse.
Randers Kommune følger løbende ventetiden og sikrer, at det altid er muligt at bestille en tid uden at skulle vente for længe på at få hjælp.
Borgere med akutte behov vil altid kunne få hjælp, og den nye tidsbestillingsordning vil gøre det lettere og mere effektivt for borgere at få hjælp på pensionsområdet i Borgerservice.