Controller til det administrative fællesskab

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Det administrative fællesskab ved Randers HF & VUC søger en dygtig og engageret controller med opstart senest den 1. oktober. Du bliver en del af en spændende arbejdsplads og kommer i et økonomiteam, som foruden dig består af tre controllere/økonomimedarbejdere.

Du skal bidrage til at sikre processer og økonomistyring i tæt samarbejde med kollegaer og ledelse, så vi sammen kan fastholde grundlaget for gode uddannelser og gøre en forskel for vores elever og kursister.

Det administrative fællesskab betjener HF og VUC i Randers, Horsens og Silkeborg. Fællesskabet blev grundlagt i 2019 og har siden fokuseret på at sikre kvaliteten i den administrative opgaveløsning for de tre skoler.

Om os

Vi tilbyder en varieret arbejdsdag, hvor du kommer til at indgå i et arbejdsfællesskab med 15 gode kollegaer som primært sidder i Randers. Vi understøtter de lokale ledelser med god sparring og opgaveløsning inden for løn, økonomi og studieadministration. Derudover er der lokalteams, som arbejder med alle de opgaver som bedst udføres på de enkelte skoler. I administrationen får du dygtige kollegaer, som gerne vil dig, både fagligt og socialt.

Du vil blive tilknyttet Økonomiteamet hvor du skal hjælpe med at:

  • understøtte og sikre kvaliteten i de økonomiske og administrative funktioner, så der skabes plads til at fastholde og øge fokusset på kerneopgaven.
  • sikre stabil og effektiv drift, herunder effektive processer og forretningsgange, klare roller og klart ansvar og overholdelse af love og regler.
  • sikre et udviklingsorienteret, innovativt og fagligt miljø med mulighed for benchmarking.
  • understøtte og bidrage til HF- og VUC-kulturens løbende udvikling af processer og kompetencer.
  • udvikle kvalificeret ledelsesinformation til at underbygge/udvikle skolernes strategiske beslutninger.

Jobbet:
Som controller hos os får du en varieret og spændende hverdag med en stor bredde i dine opgaver. Du bliver blandt andet medansvarlig for vores budgetter og budgetopfølgninger, ligesom du er med til at udvikle vores rapportering og forbedre allerede eksisterende processer, så vi altid er sikre på korrekt intern rapportering. Dine hovedopgaver vil derudover primært fordele sig på følgende opgaver:

  • Dataansvarlig med koordinerende opgaver i forhold til systematisk og rettidig ledelsesinformation
  • Styre brugeradgange og styrke udviklingen af skriftlige instrukser for administrationen i henhold til gældende lovgivning og god forvaltningsskik.
  • Medvirke til harmonisering og optimering af forretningsgange mellem skolerne i det administrative fællesskab.
  • Ledelsesrapportering herunder relevante KPI’er, statistikmaterialer i øvrigt, mv.
  • Kontakt og sparring med budgetansvarlige
  • Udføre kontroller i forbindelse med periodeluk og regnskabsmæssig årsafslutning
  • Udarbejdelse af prognoser, analyser og beregninger inden for økonomi, løn og elevaktiviteter
  • Aktivitetsopgørelser fra det elevadministrative system
  • Bidrage med driftsopgaver i bogholderiet

Dit ansvar vil naturligt udvikle sig i takt med, at du får mere erfaring, og der vil være mulighed for at udvikle dig både fagligt og personligt i rollen

Du vil få reference til administrationschefen og et tæt samspil med dine dygtige kollegaer på kontoret i Randers.

Om dig

Vi leder efter dig, som har en relevant videregående uddannelse inden for økonomi og økonomistyring. Der kan være flere indgangsvinkler til stillingen, men du kan med fordel have erfaring med styring af statslige institutioner og indsigt i de dertilhørende administrative systemer.

Du har stærke IT-kompetencer, og er superbruger i et økonomisystem som f.eks. Navision. Officeopakken er et naturligt omdrejningspunkt for vores arbejde og vi forventer at du er fortrolig med Excel, herunder databehandling, pivottabeller og evt. Power BI. Har du tidligere arbejdet selvstændigt med budgetudarbejdelse og budgetopfølgning, SLS Løn og Ludus elevadministrationssystem, vil det være en fordel, men ikke et krav.

Som person er du en proaktiv teamplayer og bidrager til kollegaskabet med godt humør og gåpåmod. Du er i stand til- og motiveres af at arbejde for tre institutioner, der er afhængige af, at du kan levere den nødvendige service til aftalt tid. Du har stærke analytiske evner, og kan hurtigt og kompetent identificere og løse konkrete problemstillinger på egen hånd og i samarbejde med dine kollegaer. Du er en dygtig kommunikator, og dine budskaber formidles forståeligt i både skrift og tale. Endelig er du meget struktureret og kan opretholde en god fremdrift for teamets arbejde.

Du tilbydes:
Løn i.h.t. overenskomst mellem Finansministeriet og den forhandlingsberettigede organisation. Meget attraktiv pensionsordning. Herudover vil der være mulighed for faglig og personlig udvikling.

Arbejdssted:
Du ansættes på skolen i Randers og har din daglige arbejdstid her. Der vil være møder på de andre skoler i det administrative fællesskab, som kræver transport til samarbejdsskolerne.

Rekruttering:
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Administrationschef Mads Hansen på tlf.: 25657989 eller mail: msh@randershfvuc.dk

Ansøgningsfristen er onsdag den 23. august 2022. Tiltrædelse 1. oktober.

Send din ansøgning til: job@randershfvuc.dk

Vi afholder ansættelsessamtaler umiddelbart efter ansøgningsfrist.

Alle interesserede, uanset personlig baggrund, opfordres til at søge stillingen. Uanset om du har søgt før opfordrer vi dig til at søge igen idet vi ikke gemmer ansøgninger.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

RANDERS HF OG VUC, Nålemagervej, 8920 Randers NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Via e-mail: job@randershfvuc.dk

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5888220

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet